Jedina prava vjera

Blagoslov grijeha: Papa Franjo dopustio blagoslivljanje istospolnih parova!

Foto: Victor Manuel Fernandez, X

Nasljednik sv. Petra, rimski biskup, prvi među jednakima, Kristov vikar na Zemlji, čuvar i branitelj katoličke istine i jedine prave vjere papa Franjo nadmašio je samog sebe i vjerojatno na kraju svog pontifikata učinio najskandalozniji potez od svih do sada. Sodomiti u Crkvi, takozvani liberalni katolici, nevjernici i protivnici Katoličke crkve diljem svijeta slave papino odobrenje blagoslova „neregularnih“ i istospolnih veza. Prema doktrinarnoj deklaraciji „Fiducia supplicans“ Dikasterija za nauk vjere dopušteno je blagoslivljati parove koje čine osobe istog spola, ali izvan svakog obreda i bez prizvuka vjenčanja. Dakle, dopušteno je blagosloviti grijeh, ali neka to ne izgleda kao sakrament. U dokumentu stoji kako se nauk o braku ne mijenja, a blagoslov osoba istospolnih veza ne znači odobravanje njihove zajednice i onoga što oni u toj zajednici rade. Postavlja se pitanje zašto se onda blagoslivljaju?! Može li se blagosloviti nešto što je protivno nauku Crkve? Nije li to oksimoron?

 

Riječ je o pomicanju granice prema promjeni moralnog učenja Crkve o ljudskoj seksualnosti i legitimiranju istospolnih odnosa kao čina ljubavi između dvije osobe. Nikako drugačije se ovaj papin potez ne može objasniti. Ovime istospolne veze nisu izjednačene s brakom, ali su prvi korak prema tome. U naputku svećenicima stoji kako mogu odbiti blagoslov ako ih odjeća ili okolina podsjeća na vjenčanje. Služeći se dvosmislenim jezikom, Dikasterij je ovaj blagoslov nazvao „pastoralnom blizinom“, vodeći se logikom da bi bilo okrutno odbiti blagosloviti nekoga ili više ljudi ako oni to zatraže. Time je sodomitima omogućen prostor za djelovanje i traženje blagoslova od svećenika za svoju protunaravnu i Bogu odvratnu vezu. Kardinal i autor ovog sramotnog dokumenta Victor Fernandez blagoslov istospolnih parova zamaskirao je nekakvim „običnim“ i „pučkim“ blagoslovom izvan liturgije ili nekog obreda. Na primjer, u susretu svećenika sa laikom, primjerice na cesti ili povodom nekog događaja. Uz istospolne parove, Fernandez govori i o parovima u „neredovitoj situaciji“, time ostavljajući prostora svakome ponaosob, a pogotovo svećenicima, da ovaj dokument tumače kako god hoće.

 

U samom dokumentu o blagoslivljanju osoba koje su u istospolnoj vezi, u 31. članku III. poglavlja piše: „U svjetlu ovoga o čemu je bila riječ u prethodnom poglavlju otvara se pitanje blagoslova parova u neregularnim situacijama i istospolnih parova, čija forma ne smije biti ritualna i odobrena od crkvenog autoriteta, kako ne bi došlo do zabune da se radi blagoslovu koji se podjeljuje u sakramentu braka. U takvim slučajevima, blagoslov se može izvesti na način da ne samo da ima uzvišenu vrijednost, već i uključuje zagovor blagoslova koji silazi od Boga na one koji – prepoznajući sebe u oskudici i u potrebi – ne traže legitimaciju za svoj status, ali mole da sve što je istinito, dobro i ljudski vrijedno u njihovim životima i njihovim vezama bude obogaćeno, ozdravljeno i uzvišeno prisustvom Duha Svetoga. Ove forme blagoslova izražavaju molitvu Bogu da dodijeli te potrebe koje dolaze od Njegova Duha – što klasična teologija zove „stvarnom milošću“ – tako da ljudski odnosi mogu sazrijevati i rasti u vjernosti Evanđelju, da mogu biti oslobođeni svojih nesavršenosti i krhkosti, i da se mogu izraziti u uvijek velikoj božanskoj ljubavi“.

 

Puno riječi za opravdati blagoslivljanje grijeha. U isto vrijeme kardinal Fernandez, a time i papa Franjo koji je ovo pročitao i potpisao, ograđuje se od legitimacije istospolnih veza i dopušta blagoslivljanje onoga što je neprihvatljivo po crkvenom nauku.  Odnosno, u jednom dijelu gore navedenog citata Fernandez piše da istospolni parovi kada traže blagoslov ne bi to trebali raditi u cilju legitimacije svoje veze, a potom, svega par riječi kasnije spominje kako bi sodomiti trebali moliti za obogaćenje svega što je dobro u njihovoj vezi. Ukratko, dokument naširoko i uz mnoštvo teoloških izraza sije zbunjenost i proturječnosti o blagoslovu ljudi koji su u grijehu sodomije.

 

Koliko god to pokušali sakriti, svakome s očima, ušima i organom između čela i potiljka jasno je da se papa i kardinal Fernandez ne bi upuštali u ovaj projekt da iza toga ne stoji agenda i određeni cilj. Kako se u Crkvi promjene događaju vrlo sporo, tako je i ovaj korak blagoslivljanja istospolnih veza mali, ali značajan i radikalan zaokret u pokušaju potkopavanja i mijenjanja crkvenog nauka o moralu. Kada bi papa slijedio jednostavan i kristalno jasan nauk Crkve, istospolnim parovima bi poručio da se pokaju i ostave grešnog života, a svećenicima koji bi blagoslivljali sodomiju rekao bi: „Ne!“. Nije li i Isus govorio da nam odgovori budu kratki i jasni: da, da i ne, ne? A na ovo pitanje blagoslivljanja istospolnih parova može se jedino odgovoriti dvoslovnom riječi, a ta riječ nije „da“.

2 Comments

Jude Martinez
Feb 6, 2020

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Elizabeth Jason
Feb 6, 2020

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Write a Comment

POPODNEVNIK

© 2024 popodnevnik.hr, Sva prava pridržana.