Na prvoj ovogodišnjoj sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba u četvrtak 25. siječnja 2024. jedan od gradskih zastupnika odlučio je uveseliti gradonačelnika Senfa pjesmom Leta 3, benda koji je predstavljao Hrvatsku na natjecanju za najbolju pjesmu Europe. Na festivalu glazbenog smeća, Euroviziji, Hrvatska je uistinu imala i više nego dobrog kandidata. Članovi benda Leta 3 savršeno odgovaraju današnjem ukusu gledatelja i organizatora Eurovizije koja je nekada bila ugledan glazbeni događaj na koji su države Europe slale najbolje što su imale. Po svemu sudeći, unazad desetak godina, spomenuti europski festival ima samo jednu ulogu, a to je neugodno šokirati i dovesti stvari do apsurda. Kvaliteta pjesme nije presudan faktor, bitno je izazvati gomilu negativnih reakcija koje će vam progresivna ljevica u sprezi s medijima predstaviti kao visoku umjetnost. Muškarci u haljinama i „žene“ s bradama automatski postaju favoriti i prije nego što izađu na pozornicu. Nakon što je Let 3 „uspješno“ predstavljao Hrvatsku u Liverpoolu, članovi benda dočekani su kao heroji nacije, a novinari su se ushićeno javljali uživo i pokušavali prenijeti svoj entuzijazam na gledatelje. Preko noći, transvestiti pred mikrofonom postali su važnim dijelom hrvatske glazbene i kulturne scene. Riječi „glazba“ i „kultura“ u istoj rečenici s Letom 3 nekako ne idu zajedno, pa ćemo preoblikovati rečenicu i reći kako je Let 3 postao sinonimom za glazbeno smeće i degradaciju kulture u Hrvatskoj.
Došavši za govornicu zastupnik Trpimir Goluža približio je mobitel mikrofonu i pustio pjesmu Leta 3 „Kurcem u čelo“. Gospođa koja prevodi za gluhonijeme ostala je zatečena i nakon nekoliko sekundi počela je dirigirati, očito ne želivši se spustiti na visoku razinu kulture koju predstavljaju Let 3, Senf i njegova stranka opasnih namjera Možemo!. Mnogi zastupnici su se smijali, nekima je bilo neugodno, a je li Senf zaplesao i otvorio pivu kao na dočeku Nove godine, ne znamo. Voli li Damir Habijan tu pjesmu, također ne znamo, a hoće li transvestiti iz Leta 3 nastupati na takozvanoj paradi ponosa, također ne znamo, ali nema boljih kandidata od njih, u to smo sigurni.
Nakon što su gradski zastupnici kulturno uzdignuti „Kurcem u čelo“, Goluža se obratio Senfu i njegovoj stranci koja od Zagreba radi smetlište u doslovnom i figurativnom smislu: „Dakle, upravo smo poslušali refren jedne od pjesama koja je zahvaljujući gradonačelniku Tomaševiću „zabavila“ brojne Zagrepčane okupljene na Jelačić placu, na javnom dočeku Nove 2024. u organizaciji grada Zagreba. Dok je za gradonačelnika Tomaševića ova pjesma jedan od izraza progresivne i uključive kulture, za mnoge naše sugrađane, a vjerujem i za veliku većinu nas u ovoj gradskoj vijećnici, ovo je tek jeftina vulgarnost posve neprimjerena mjestu i trenutku u kojem je izvedena, a pogotovo neprimjerena instituciji grada Zagreba u čije je ime gradonačelnik angažirao ove kvaziumjetnike. Nažalost, ovom spolnom nasilju u novogodišnjoj noći bila su izložena i brojna djeca koja su bila na dočeku na Trgu. Gradonačelniče, vidite li danas s odmakom od gotovo mjesec dana išta problematično u javnom audio i video veličanju divovskog muškog spolovila koje ste nam priuštili u svečanom trenutku na središnjem gradskom trgu i o trošku grada za ne male novce? Jeste li vi uopće svjesni šovinizma u ovim stihovima? Nadam se da ovaj novogodišnji repertoar nije izraz vašeg osobnog stava prema vašim suradnicama, prema Zagrepčankama, a i prema ženama općenito, jer u protivnom ćete imati velikih problema s gospođom Radom Borić“. Vrijeme za govor je isteklo, a predsjednik Gradske skupštine Joško Klisović iz Partije potrudio se da Goluža ne bi završio rečenicu koja je očito išla svome kraju.
Na scenu je tada stupio Senf kako bi obranio transvestite iz Leta 3 i divovska spolovila na glavnom gradskog trgu: „Vi ste, zastupniče Goluža, o kome smo govorili više puta zbog verbalnog maltretiranja zastupnica, pročelnica i tako dalje, inače najpoznatiji feminist u gradskoj skupštini (nasmijaše se na to možemovci bez smisla za humor). To će se svi složit, evo čak se i iz oporbe smiju. Znači, ovaj, da sam pogodio. Znači, tako da mi, ovaj, mislim… ne znam opće, ajmo ovako. Znači, za početak, znači, vaša teza, kao prvo govorite o pjesmi ako sam dobro shvatio koja je bila, koju je izvodio Let 3, znači na dočeku Nove godine nakon ponoći, nakon ponoći, za koju kažete da je vulgarnost, koja ponižava institucije grada Zagreba, onda vi pustite tu pjesmu u gradskoj skupštini usred dana pred svima kamerama i to je okej? Znači, još jednom. Doček Nove godine, Let 3, koji je predstavljao prošle godine Hrvatsku na Euroviziji, izvodi pjesmu na dočeku Nove godine, nakon ponoći, koju vi puštate u instituciji gradske skupštine i kažete da je ona uvrijedila instituciju grada Zagreba? I kažete da je to bilo vulgarno, a ovo što ste vi sad napravili nije? To je vaša teza, jel, koju bi ja sad trebao komentirat'? I pazite, pored odrona na Jakuševcu, jednog i drugog, pored studije o gospodarenju otpadom, pored lokacije koju nećete ni reć'. Vaša lokacija je tajna, za centar za gospodarenje otpadom. Tajna. Vi ste kao, vi ste kao lik u James Bondu, vi ste kao lik u James Bondu: 'I have a secret location for waste management center, I don't want to tell you where' (Senf u pokušaju komedije). To, vi ste, vi ste u tom filmu. Znači, kraj svih ovih tema o kojima mi raspravljamo vama je tema ovo?! Mjesec dana nakon dočeka Nove godine vi mene ovo pitate?! Znači, raskid koncesijskog ugovora nakon 24 godine, centar za gospodarenje otpadom o kojem sada raspravljamo, vi mene ovo pitate?“ Znači, ono, Senf je tada, kao u filmu, kao u filmu, ono, znači, napustio govornicu.
Liječnik koji je savladao hrvatski jezik i upoznat je s razinom i načinom akademske rasprave odgovorio mu je sljedeće: „Dakle, nakon što se zagrebački javni prostor zagadili infantilnim estetskim kičem oličenim u šarenim mačkicama narisanim na asfaltu u Teslinoj ulici, metastazirali ste u jednako infantilnu i neduhovitu vulgarnost koja veliča muško spolovilo i koja je toliko već isprazna i ofucana da ne može čak izazvati ni sablazan, već samo dodatni osjećaj tuge nad spoznajom na što srozavate naš grad. Urazumite se i prestanite Zagreb pretvarati u smrdljivu, neurednu i prostačku balkansku kasabu. Zagreb je hrvatska metropola srednjoeuropskog štiha, a ne pozornica Eurosonga. Ovo što vi nasilno želite nametnuti nije identitet našeg grada, to nije naša kultura niti su to naše vrijednosti!“. Potom se Goluža sukobio s predsjednikom Skupštine Klisovićem zato što mu ne tolerira niti sekunde duže govoriti, što nije slučaj kod Senfa koji se zaputio prema govornici počastiti nas elokvencijom i govorništvom nezapamćenom u Gradskoj skupštini grada Zagreba.
Senf uzvraća udarac na isti način na koji ne pogađa koš: „Evo, mislim, to je, najbolja slika gradske oporbe. Vi ste najbolja slika. Vi, vi meni jako pomažete, hvala vam na tome. Stvarno, ja mislim da, ono, zbog ovakvih nastupa, ono, meni je sljedeći mandat zagarantiran. Znači, najozbiljnije, znači, pazite, kraj svih tema otpada, prometa, vi se bavite narisanim mačkicama kako ste to rekli na pločniku, par mjeseci nakon toga bavite se pjesmom koja postoji 20 godina, koja je pušten, koji je odsvirao bend nakon, na dočeku Nove godine nakon ponoći, koji je predstavljao Hrvatsku na Eurosongu. Vi se time bavite, i to mjesec dana poslije me to pitate. Kraj svih tema u ovom gradu, svih izazova, vi mene ovo pitate. E, pazite zbog toga, to je moje mišljenje, zastupniče Goluža, zato vi ne možete postat' ni kandidat za gradonačelnika, a kamoli gradonačelnik. Ne možete postat' ni kandidat u svojoj stranci, a kamoli gradonačelnik Zagreba. Ali samo tako nastavite, hvala vam na tome“. Ponosan na svoj nastup i kao hetero bijelo muško s pozicije moći Senf je uzdignutog nosa napustio govornicu.
Što je radilo muško spolovilo iznad glava članova Zagrebačke filharmonije, Senf nije dao odgovor. Pa Let 3 je bio na Eurosongu, a „Kurcem u čelo“ postoji 20 godina, objasnio je Senf nimalo posramljen slikom dočeka Nove godine na glavnom gradskom trgu gdje su se nalazila i djeca. Zastupnik Goluža prokazao je novu gradsku vlast i njihov kulturocid koji provode nad glavnim gradom Hrvatske, što dobrim dijelom prolazi ispod radara, a kako i ne bi kada grad smrdi i preplavljen je smećem. Gradonačelnik Senf bi najradije da se ovaj skandal na dočeku Nove godine zaboravi, ali ne žali za muškim spolnim organima i Letom 3. Klasičan pristup ideološkim prijeporima kod ljevice: „Mi bismo radili što nas je volja, ali neka se o tome ne priča, barem dok građani dovoljne ne otvore svoj um za progres i modernost“. Nadalje, bilo bi i vrijeme da netko Senfa prijateljski upozori da se kao gradonačelnik grada Zagreba u Gradskoj skupštini ne može razgovarati kao kod kuće ili u gay baru uz koktelčić sa suncobranom u duginim bojama. Mislim ono, znači, ono, komentirat', reć', ne kužim, fakat i tome slično ne priliči instituciji gradonačelnika i gradske skupštine. Međutim, čemu se čudimo kada znamo otkuda je Senf došao u ured gradonačelnika i kakve vrijednosti zastupa. Doček Nove 2024. godine u gradu Zagrebu savršeno se uklopio u sliku Tomislava Tomaševića i stranke Možemo!, a problem je u tome što se građane grada Zagreba protivno njihovoj volji udara nečime u čelo. Pritom ih gradska vlast uvjerava i tješi kako se radi o europskom spolovilu starom već 20 godina, i tu problem nestaje, barem po njihovom shvaćanju. Senfovom psu Bošku prizor na Trgu sigurno ne bi smetao iz očitih razloga, no uvjereni smo kako bi buduća premijerka Sandra svoje dijete zaštitila od Senfovog glazbenog i umjetničkog (ne)ukusa.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
© 2024 popodnevnik.hr, Sva prava pridržana.
Jude Martinez
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.