Eurosong i Dora toliko su važne glazbene manifestacije da ih već godinama izbjegavaju ozbiljni glazbenici. Međutim, što se kvaliteta Eurosonga iz godine u godinu sve više pogoršava, to je za medije taj festival sve zanimljiviji. Ove godine na Eurosong je odletio riječki bend „Let 3“ koji je popularnost stekao pjesmom „Mama ŠČ“. Mediji su pokrenuli ogromnu reklamnu kampanja za Let 3, što primjerice Jacques Houdek ili Damir Kedžo očito nisu zaslužili kada su branili hrvatske boje na tom festivalu. Danima su nas svi portali zasipali vijestima sa Eurosonga i naveliko pisali o „povijesnom plasmanu“ našeg benda na festivalu koji je postao sinonim za glazbeni mediokritet u Europi, u najboljem slučaju, da ne koristimo termin „muzičko smeće“. Organizirao se i doček članova benda na riječkom Korzu, što je podsjećalo na velike dočeke hrvatskih nogometnih reprezentativaca nakon srebra 2018. i bronce 2022. na svjetskim nogometnim prvenstvima. Razdragani novinari s osmijehom od uha do uha javljali su se uživo sa terena očekujući naše brkate heroje.
Onima s očima i ušima Let 3 i njihov pristup glazbi predstavljaju dno glazbene umjetnosti, ali danas je zabranjeno govoriti o umjetnosti koja ne valja, ne inspirira i uništava duh. Glavni zadatak umjetnosti 21. stoljeća je šokirati i dovesti stvari do apsurda, što je i izvor inspiracije za Let 3. Vjerujemo kako se i oni sami pitaju kako narod tako lako guta parodiju glazbe i scenografiju koja podsjeća na transvestitski fašnik.
U vijestima iz kulture HRT-a čitamo članak „Kostimi Leta 3 koji su oduševili Europu izloženi u galeriji KIC-a“ u kojemu se riječki bend predstavlja kao nekakvo kulturno blago Hrvatske na koje svi možemo biti ponosni. Europa je bila oduševljena njihovim transvestitskim kostimima, govore nam novinari, stoga i mi možemo biti ponosni na Let 3 na isti način kako je Austrija ponosna na Conchitu Wursta, transvestita koji je pobijedio na Eurosongu zato što je nesumnjivo imao najbolju pjesmu.
U Kulturno informativnom centru u Zagrebu postavljena je izložba kostima Leta 3 nazvana „Bombardiranje Dore i Euroščonga“. S naslovom su definitivno pogodili, bombardiranje najbolje predstavlja u što se točno pretvorio Eurosong, ali i Dora u Hrvatskoj. Autorica izložbe i dizajnerica kostima Lejla Hodžić hvali se kako je scenski nastup na Eurosongu bio pomno osmišljen. Za nastupe i crveni tepih „letovci“ su imali kostime koje je zbilja trebalo pomno dizajnirati i osmisliti. Izgledaju kao da ste dali trogodišnjem djetetu da se samo obuče ili kao da je netko bacio granatu u ormar Maje Šuput. Ali, kakva glazba, takvi i kostimi – besmisleni, apsurdni i oku neugodni.
Povod za ovu „umjetničku izložbu“ je skorašnji nastup Leta 3 u Senfovom Zagrebu za Novu godinu. Možemo reći i: „Kakva vlast, takav i bend za doček u glavnom gradu“. Međutim, da stvar bude gora, ili bolja, ovisno kako gledate, zajedno s transvestitskim bendom nastupit će i Zagrebačka filharmonija. Što će prolaziti kroz glave zagrebačkim filharmonistima, školovanim glazbenicima i vrhunskim umjetnicima na svojim instrumentima, kada će svirati zajedno s našminkanim muškarcima u haljinama, morat ćemo njih pitati. Dotad, imamo vremena posjetiti „umjetničku“ izložbu kostima Leta 3 i kulturno se uzdići i obogatiti.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
© 2024 popodnevnik.hr, Sva prava pridržana.
Jude Martinez
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.